Simfoni Kehidupan 2





Salam kembali...

Alhamdulillah.masih diberi nyawa oleh Al-Khaliq. meskipun still batuk lagi(angkara tak berpantang ais).

Ahad yang lalu sempat beriadah setelah sekian lama memerap (bukan memerah) keringat berbulan-bulan lamanya. asyik ngadap nota dan lab report yang agak kurang sikit berbanding sem-sem lepas.

futsal pun futsal lah. asal keluar peluh

Memang seronok bila sama-sama main futsal meskipun tak berapa jaguh, tapi gigih la gak. mungkin sebab kefobiaan setelah kaki menjadi mangsa bola ketika tingkatan 5 dan tangan di darjah 5 ( 5 juga!!!).

Tapi yang tak seronoknya ramai yang tak dapat hadir. masing-masing sibuk dengan VIVA nyer, thesis nyer. dan mungkin dengan family day SST nyer. papepun memang syok habis masa riadah tu.


Berbalik pada FFM yang 'berjaya' berlangsung di UMS sabtu yang lepas. Dari pemerhatian saya beberapa hari sebelum FFM munculnya jerebu di sekitar kk. mungkin sebagai peringatan daripada-Nya. Namun umat manusia yang kini disogokkan dengan keduniaan tidak dapat membezakan mana satu bala' mana satu nikmat.

gara-gara jerebu dan H1N1


Pelik jugak bila memikirkan kenapa UMS tidak dikuarantinkan sedangkan sudah ada kes pelajar yang positif selsema khinzir ni. adakah tak ingin FFM kehilangan keseriaannya dan takut FFM dibatalkan penganjurannya dan wang sewa terpaksa dipulangkan???

Sekarang ni sibuk ngan projek APK. kami ditugaskan untuk pilih antara tiga:

1.JUALAN LANGSUNG
2. PENGURUSAN PROGRAM
3. JOIN VENTURE (BETUL KA EJA NI?)

jadi kenalah dok mengadap proposal sebab kami pilih jualan langsung. memang susah sebab baru first time ceburi bidang perniagaan ni. tapi ada hikmahnya bersusah-susah sekarang ni. sebab masuk sem depan kami terlibat dengan ladang kongsi. kena la jugak berniaga ikan.kira timba pengalaman la dulu.

Kagum dengan kesungguhan senior terlibat dengan ladang kongsi mereka (terutamanya abg Afiq dan Abg Zizul). Selalu jugak nampak depa pi dok bagi 'anak' depa feeding. memang ada sifat kebapaan.

Isnin lalu praktikal di hatceri. meeting pagi kami disambut dengan berita sedih.

"this morning all of our mouse grouper die"
"we kill fish"

Abg aazif, pembantu makmal hatceri memaklumkan berita ni. memang sedih. sedih lagi muka abg aazif sebab dia incharge ikan tu. satu hari tengok muka dia sedih jak...

"setiap yang bernyawa pasti akan mati"
itulah janji Allah dalam quran.

segala peristiwa yang berlaku dijadikan pedoman buat hari-hari mendatang...

insyallah...

0 Response to Simfoni Kehidupan 2

Post a Comment