Jahil Dalam Diam...




SAlAM REVOLUSI, REFORMASI DIRI...

Helai demi helai suratkhabar BERITA MINGGUAN diselak. Tiada berita yang menarik perhatian. Cuma isu H1N1 saja yang menarik minat untuk dibaca secara optimum.

Tiba di bahagian hiburan...

'MEMANG SALAH SAYA'

menjadi tajuk artikel.

'Mangsa' (artis yang diwawancara) menjadi bahan kritikan apabila kononnya 'tidak sengaja' berpakaian yang x ubah seperti baju adik2 kecil. Melihat namanya memang nama seorang Islam. namun aksi bergambarnya memang kalah artis barat.

Di mengaku kesalahannya."Memang tak patut saya berpakaian seperti itu (seksi) sebagai seorang wanita Islam (?)" ujarnya. ok la dia sedar juga dirinya Islam.

Namun, bila masuk perenggan seterusnya, dia mula mempersoalkan kembali apabila ada individu yang mempersoalkan penampilannya berbaju 'kecik' itu.
KECIK-KECIK DAH BELAJAR TUTUP AURAT

" bagi saya b'pakaian seksi tak tunjukkan sorang tu look bad."

(apa yang saya faham orang bad kebanyakan memang pakai seksi)

tambahnya lagi

" saya berpakaian seksi tak berniat untuk tarik perhatian orang. tapi saya memang selesa bila berpakaian seperti tu".

(kalau dah memang berpenampilan pelik, sape yang tak tengok? selesa kah bile pakai baju yang melekat kat tubuh. pikir pun dah tau tak selesa. susah bergerak.silap-silap maunye terkoyak)


ANAK-ANAK SOLEH ACUAN ISLAM


Meluat juga bila baca statement orang yang cakap main ikut sedap mulut jak tanpa pikir kelogikan apa yang dia cakap. kalau bagi budak PASTI baca pun dia depa mesti pelik jugak dengan si kakak sorang ni...Entahlah. Dunia oh dunia...

Benda baik dipandang hina.Benda buruk dipandang mulia

0 Response to Jahil Dalam Diam...

Post a Comment