Simfoni Kehidupan Vol 1


salam kembali... Lama sudah tak mencoret di blog ni. terkadang terkesan jugak bila terdengar ungkapan

"pe guna ada blog tapi tak update"

Akhirnya, di tengahari ni, aku diberikan kekuatan untuk mengupdate la sikit blog yang hampir usang ni... Sekadar ingin berkongsi pengalaman hidup sepanjang permulaan sem 3 ni. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Cuma ada la jugak clash 2 kelas. tapi alhamdulillah dah selesai dah. Semalam sempat bertanya khabar ibu di kampung. sekeluarga sihat. perbualan diselangi dengan petah tutur adik bongsu yang semakin menginjak naik umurnya. kini di darjah 1. topik perbualan dari aktivitinya di sekolah, tentang roti canai yang ujarnya 'PALING SEDAP DI ALAM SEMESTA' hinggalah kepada duit simpanannya yang kini mencecah RM100 hasil duit kumpulan baki duit belanja harian. Kagum dengan jiwa mudanya....

ADIK BONGSUKU, FARIS

"Balik tak raya ni?" soalan yang dilontarkan oleh ibu kepada aku. terdiam sebentar. memikirkan output jawapan yang bakal diluahkan. "Tengoklah nanti bu. kalau ada rezeki balik la". jawapan yang tiada kepastian. kini aku agak dalam dilema.ibu mengharap aku pulang. namun bila memikirkan praktikal hatceri yang tetap berjalan pada raya kedua dan yang paling penting tiket yang semakin menggila harganya, rasa berat untuk bersetuju untuk pulang. bukan tidak mahu pulang.

namun disebabkan terdapat halangan, aku ketepikan dulu urusan balik nanti. insyallah jika diberi kesempatan ingin aku pulang ke kampung halaman (meskipun ia adalah bandar)...


"YA ALLAH BERIKANLAH AKU KEKUATAN MENEMPUH HIDUP INI"

0 Response to Simfoni Kehidupan Vol 1

Post a Comment